Jak nahlásit problémy s Facebookem

20. 9. 2019Novinky z Facebooku

Už se vám to určitě stalo. Chtěli jste na Facebooku něco udělat, ale ono to nešlo. Nyní je platforma už tak obrovská, že se drobným problémům nevyhne. Zjistěte proto, jak Facebook o těchto situacích informovat, zajistit rychlou nápravu a pomoct sociální síť vylepšovat se.

Rychlá pomoc

Jednou z nejrychlejších možností je kontaktovat Facebook přes Rychlou pomoc. K té se dostanete tak, že na vašem profilu kliknete vpravo nahoře na symbol otazníku, kde se otevře hlavní menu nástroje.

V Rychlé pomoci vyberete možnost Nahlásit problém. Zde je na výběr ze tří možností:

  • Problém s platbou – Pokud si zvolíte tuto volbu, specifikujte, s kterým produktem máte potíže (reklamy, příspěvek na charitu, hry, objednávky na Marketplace, platby v Messengeru, osobní dobročinná sbírka).
  • Něco nefunguje – V případě, že vám nefunguje nějaký nástroj, upřesněte Facebooku, v čem je problém. Vyberete produkt, kterého se porucha týká (fotky, videa, Creator Studio, Marketplace, Skupiny, Profil, Stories), detailně vše popište a ideálně přiložte i snímek obrazovky. Poté, co problém oznámíte, musíte počkat na vyjádření podpory. Odpověď se vám zobrazí pod možností Nové zprávy od podpory a s novou zprávou by vám měla vyskočit i notifikace. Ve stejné sekci uvidíte vyjádření Facebooku na vaše odvolání v případě zamítnuté reklamy. Na některé odpovědi můžete čekat delší dobu (nám jednou odpověď přišla až po 10 dnech). Pokud se vám podpora neozve několik dní, zkuste problém nahlásit znovu. Tento způsob hlášení problému zahrnuje možnosti spíše pro běžné uživatele nebo správce stránek/skupin.
  • Urážlivý obsah – Po kliknutí na tuto volbu vás Facebook odkáže na podrobnější nápovědu, která se zabývá nahlášením porušení pravidel, nevhodného obsahu nebo spamu.

Formulář pro nahlášení problému

Další možností je kontaktovat Facebook z Centra nápovědy, kde se můžete proklikat podle vašeho problému na různé kontaktní formuláře, pomocí kterých poruchu nahlásíte. Příklad několika formulářů:

Opět platí pravidlo, že je důležité podrobně popsat problém a přiložit snímek z obrazovky.

Nahlášení chyb v sekci pro vývojáře

Pokud máte developerský účet a zaregistrujete nějaké technické problémy s platformou, přejděte do sekce Facebook Developers a v pravém horním rohu klikněte na možnost Report a bug. Tato volba vyžaduje velmi detailní popis daného problému.

Nahlášení problémů s reklamou

Facebook nabízí i detailní podporu pro inzerenty, kterou najdete pod Centrem nápovědy pro reklamy. Nápověda je rozdělená do 6 kategorií, které můžete vidět na obrázku.

Každá sekce obsahuje detailnější nápovědu a pokud nenajdete odpověď na svůj problém ani zde, můžete využít jednu z aktivních možností pro kontaktování podpory. Zda máte dostupný e-mail nebo chat, se může lišit uživatel od uživatele. Facebook ale čím dál více protěžuje možnost chatu.

Po kliknutí na funkci Chatujte se zástupcem se vám zobrazí formulář, který musíte vyplnit dřív, než přejdete k živému chatu. Zde uvedete základní údaje, vyberete kategorii problému a vyčkáte na propojení s týmem podpory Facebooku.

Nahlášení problému zatřesením telefonu

Facebook také připravuje novinku. Pokud narazíte na chybu, bude stačit zatřást telefonem a na obrazovce se objeví nabídka, ze které vyberete produkt a chybu nahlásíte. Nadále bude ale možné oznámit problém i výše zmíněnou cestou pomocí nápovědy a podpory. 

Nová metoda má usnadnit a urychlit nahlášení problému. Facebook tím chce také motivovat uživatele, aby nahlašovali problémy častěji a on tak mohl zdokonalovat svou platformu. Nástroj hlášení chyb zatřesením telefonu Facebook začal zavádět prvním uživatelům a postupně bude k dispozici globálně.

Podívejte se na více informací a podrobné návody, jak nahlásit chybu nebo jak pořídit snímky z obrazovky při nahlášení problému.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře