Jak vytvořit a zacílit Website Custom Audiences

23. 10. 2015Návody

A jdeme do finále. Třetí a zároveň poslední díl našeho remarketingového seriálu o Website Custom Audiences vám představí postup, jak toto publikum vytvořit a následně jej zacílit nebo vyloučit.

Z předchozí části víte, že abyste mohli Website Custom Audience vytvořit, je nezbytné nainstalovat pixel. Pro rozlišení typů publika není potřeba vkládat různé kódy pro různé podstránky; to uděláte vytvořením pravidel, jež definují, který návštěvník webu má být zařazen do které skupiny. Jak na ně?

Přesuňte se zpět do Ads Manageru do místa, odkud jste předtím kopírovali kód pixelu. Tam klikněte na “Create Audience”, kde se vám zobrazí následující možnosti:

  • Kdokoliv, kdo navštíví váš web
  • Lidé, kteří navštěvují konkrétní webové stránky
  • Lidé navštěvující konkrétní webové stránky, ale ne jiné
  • Lidé, kteří váš web nenavštívili po určitou dobu
  • Vlastní kombinace

Snímek obrazovky 2015-10-06 v 18.33.14

1) Kdokoliv, kdo navštíví váš web

Snímek obrazovky 2015-10-06 v 18.34.13

Toto je typ publika, které se v remarketingu využívá nejčastěji. Jestliže jste pixel umístili na více webech, vyberte z výběru jednu doménu (pokud nechcete, nechte políčko prázdné). Poté vyplňte počet dnů včetně předchozího trafficu. Rozsah může být od 1 do 180 dnů. Samozřejmě tu platí, že čím kratší období, tím menší publikum, které ovšem bude relevantnější. Nakonec své publikum pro větší přehlednost pojmenujte.

2) Lidé, kteří navštěvují konkrétní webové stránky

Snímek obrazovky 2015-10-06 v 18.34.29

Možná budete chtít vygenerovat publikum lidí, kteří na vašem webu navštívili specifickou landing page, článek na blogu nebo skupinu stránek. V tom případě jednoduše zadejte URL adresu nebo adresy, které chcete zahrnout. Facebook pak do publika přidá kohokoliv, kdo tyto adresy navštíví.

Na výběr přitom máte dvě možnosti: “URL contains” a “URL equals”. “URL contains” znamená, že můžete zadat částečnou URL, která zachytí i návštěvníky dalších souvisejících stránek. “URL equals” naopak bere v potaz jen jednu konkrétní adresu.

Snímek obrazovky 2015-10-06 v 18.35.15

3) Lidé navštěvující konkrétní webové stránky, ale ne jiné

Snímek obrazovky 2015-10-06 v 18.34.46

Toto publikum zahrnuje uživatele, kteří například navštívili produktovou stránku, ale neproběhla konverze.

4) Lidé, kteří váš web nenavštívili po určitou dobu

Snímek obrazovky 2015-10-06 v 18.35.45

Toto publikum se využívá pro re-engagement. Umožňuje vám oddělit uživatele, kteří vaši stránku sice v posledních 180 dnech navštívili, ale po určitou dobu se na ni nevrátili.

Jak zacílit nebo vyloučit Website Custom Audience

Jakmile vytvoříte Website Custom Audience, další postup je už jednoduchý. V Ads Manageru vyberete, koho chcete reklamou zasáhnout. Můžete si také zvolit, koho z cílení vyloučíte. Všimněte si, že když cílíte na vlastní okruh uživatelů, nemusíte se omezovat na konkrétní geografické parametry.

Zdroj: jonloomer.com

Zdroj: jonloomer.com

Pokud vytváříte reklamy v Power Editoru, nastavíte specifikace v rámci setu reklam kliknutím na button “Edit Audience”.

Zdroj: jonloomer.com

Zdroj: jonloomer.com

1. díl: Průvodce remarketingem: Website Custom Audiences

2. díl: Jak nainstalovat pixel pro Website Custom Audience

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře