Vývojáři her budou mít více příležitostí pro monetizaci

19. 6. 2019Novinky z Facebooku

Facebook rozšiřuje možnosti reklamy pro mobilní hry. Tím chce poskytnout vydavatelům i vývojářům více prostoru, jak zpeněžit svou tvorbu. Rewarded videa (videa s odměnou) mohou nyní využívat všichni vývojáři a stejně tak inzerovat ukázky svých her s náhledem přímo v News Feedu. Cílem Facebooku je dát vývojářům více příležitostí k výdělku peněz, motivovat je k další tvorbě her a pomáhat začínajícím tvůrcům s budováním komunity.

Zavedení reklam do her bylo a je velmi diskutovaným tématem, protože může odradit uživatele. Facebook a vývojáři se snažili najít vyváženost mezi hrou a reklamou, aby neobtěžovala. Vybraní tvůrci začali experimentovat s metodou reklamy u rewarded videí již v roce 2017 a nyní bude tato forma reklamy přístupná všem vývojářům her.

Rewarded video funguje tak, že uživatel souhlasí se sledováním reklamy a díky tomu může ve hře získat více životů nebo jiné bonusy.

Facebook v této souvislosti zveřejnil i několik zajímavých statistik:

  • V roce 2018 se zvýšil počet aktivních herních vydavatelů ve Facebook Audience Network více než 1,5krát.
  • 53 % vývojářů věří, že reklamy zvýší nákupy v aplikaci.
  • 79 % vývojářů používá kombinaci reklamy a nákupů v aplikaci a uvedlo, že rewarded video je jejich nejúspěšnějším formátem.

Vydavatelé mohou navíc inzerovat hry i pomocí Playable Ads. To znamená, že se do reklamy vloží mini verzi hry a hráč si ji může vyzkoušet ještě před stažením.

Nové funkce Facebook bude postupně zavádět všem vývojářům a vydavatelům.

Pokud si chcete téma prostudovat více do hloubky, doporučujeme vám více informací o monetizaci her a o přidání rewarded videí do vaší Android aplikace.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře