Získat nové zákazníky může být někdy mnohem nákladnější ve srovnání s tím, co byste mohli dokázat se stávající zákaznickou základnou. Je známo, že udržením zákazníků můžete dosáhnout vyšší návratnosti investic. V takovém případě se vyplatí vsadit vše na jednu remarketingovou kartu. Pokud chcete zvýšit ROI pomocí remarketingu, ujistěte se, že předtím, než se pustíte do kampaní, si odpovíte na následující otázky.
Máte nainstalovaný Facebook Pixel?
Jedná se o první krok k efektivnějšímu remarketingu návštěvníků vašich webových stránek, protože umožňuje oslovit nejen lidi, kteří surfovali po vašem webu, ale i lidi, kteří navštívili pouze konkrétní stránky nebo provedli konkrétní akci. Těmto uživatelům můžete naservírovat dynamické či statické reklamy.
Segmentujete návštěvníky?
Ne všichni návštěvníci webových stránek jsou stejní. Lidé, kteří si jen prohlédli stránku se zbožím, vyžadují jiné „zacházení“ než ti, kteří opustili nákupní košík. Segmentujte webové publikum podle akcí, které provedli, přizpůsobte jim reklamy (co do kreativity a sdělení) a také cílové stránky. Publikum by mělo být dostatečně velké. Tipy, jak správně na remarketing, najdete i zde.
Kdy retargetujete?
Přemýšlejte o tom, kdy budete zákazníky znovu oslovovat. Segmentace publik vám pomůže rozhodnout se o ideálním čase mezi interakcí a začátkem retargetingové fáze. Pokud vaše produkty (například kontaktní čočky) nebo služby vyžadují návštěvu zákazníka po nějaké době, použijte tuto dobu jako výchozí bod pro testování a určení správného načasování remarketingu.
Vylučujete zákazníky, kteří nedávno nakoupili?
Pokud návštěvník nedávno provedl konverzi a stal se z něj zákazník, pak dává smysl ho vyloučit z aktuální remarketingové kampaně, abyste zbytečně neutráceli rozpočet. Ačkoliv jeho cesta skončila teprve nedávno, neznamená to hned, že neprovede konverzi znovu! Nastavte upsell a cross-sell kampaně a ukažte mu nové produkty. Vypočítejte si, kdy bude ten správný čas ho znovu „aktivovat“, abyste o něj nepřišli.
Nastavujete správný bid?
Lidé, kteří byli na vaší webové stránce a provedli nějakou akci, mají větší sklon ke konverzi. To znamená, že byste měli oproti cílení na uživatele, kteří stojí výše v nákupním trychtýři, nastavit bidy výše, abyste je všechny oslovili.
Používáte stejné kreavity pořád dokola?
Ačkoliv může být pohodlné používat stále ty stejné kreativy, převtělte se do lidí, kteří vidí vaše reklamy. Obnovení reklamních kreativ vám pomůže bojovat proti nezájmu uživatelů.
Tak jak jste na tom? Teď už znáte 6 kroků, díky kterým povedete remarketingové kampaně jako profík. Než se ale pustíte do další kampaně, raději si náš check-list projděte ještě jednou.