5 tipů, jak zvýšit organický dosah na Facebooku

15. 7. 2019Návody

O virálním obsahu sní každý online markeťák. Jenže jen málo z nich kýžené virality skutečně dosáhne. Reálná situace je totiž taková, že organický dosah firemních příspěvků na sociálních sítích není vysoký a často nezbude jiná možnost, než své příspěvky štědře zasponzorovat.
Jak ale navýšit přirozený dosah vašeho obsahu?

1) Tvořte obsah, který vaši cílovou skupinu skutečně zaujme

Zdá se to jako banalita, řeknete si. Pravda je však taková, že mnoho podniků i na takto základní věc zapomíná. Odrazovým můstkem pro vaši komunikaci by měl vždy být zákazník, jeho potřeby, přání a názory. Nezapomeňte, že lidé na sociálních sítích hledají především zábavu. Suché reklamní posty si odezvu proto najdou jen stěží. Nebojte se tedy propagační posty „okořenit“ zábavným copy a sdílet také neprodejní příspěvky, které však budou stále mít pro vašeho zákazníka hodnotu (například tipy či ankety).

Pomůže také přizpůsobit tón komunikace svému publiku. Tykat, nebo vykat? Používat slang, nebo spisovný jazyk? Jelikož lidé na internetu texty spíše „skenují“, než podrobně čtou, doporučuji se i v rámci komunikace na Facebooku držet zásady „méně je někdy více“ a své texty zkrátit na minimum.

Příklad: Jeep, značka, která si zakládá na image “drsného dobrodruha”, vede komunikaci v neformálním, uvolněném stylu, který k podobné image dobře ladí.

https://www.facebook.com/Jeep.Czech.republic/photos/a.211975855546993/1353038888107345/?type=3&theater

2) Nechte fanoušky vyjádřit svůj názor

Vtáhněte fanoušky do centra dění. Vyzvěte je k reakci na váš příspěvek. Pokládejte otázky, vyzývejte ke komentování či sdílení zážitku či fotky. Lidé rádi vyjádří svůj názor, zejména u kontroverznějších postů.

3) Soutěžte

Dalším z prostředků k vyvolání aktivity publika je soutěž. Na hodnotě výhry přitom nijak zvlášť nezáleží, lidé si rádi zahrají o cokoliv a ještě o tom dají vědět přátelům. Podobný příspěvek pak přitahuje interakce jako magnet.

Při pořádání soutěží je však třeba dodržovat zásady Facebooku, mít vyvěšena oficiální pravidla soutěže a ošetřit způsob výběru výherce a doručení výhry.

4) Využijte inovativní formáty

Přitáhněte pozornost vizuálně atraktivními příspěvky s prvotřídní grafikou. Nebojte se inovativních formátů, které přimějí publikum k interakci. Kromě klasických fotopříspěvků Facebook nabízí také možnost sdílení animací ve formě gifu, videa, 360° videa nebo 3D příspěvku. Jak na 3D posty, si přečtete v našem článku, nebo se nechte inspirovat ve speciální facebookové skupině.

Příklad: Humoristická stránka Student Problems například tímto 3D postem vygenerovala 19 000+ interakcí (z toho více než 5 200+ sdílení!) .

https://www.facebook.com/StudentProblems/posts/3172332789560099?__tn__=-R

5) Pobavte

Facebook je platformou ke komunikaci a zábavě. Využívání různých hříček, zábavných výzev stylu „Popište svou finanční situaci/vztah názvem filmu“ a vtipného obsahu celkově vám spolehlivě získá interakci publika.

Příklad: Jednoduchá matematická úloha použitá ve feedu klienta Tefal přinesla mnoho interakcí a organický dosah přes 12 700 lidí.

https://www.facebook.com/Tefalcz/photos/a.514515571978850/2097848810312177/?type=3&theater

Chcete-li svůj postplán doladit k dokonalosti, inspirujte se i v článku Jak vyladit příspěvkyJak psát reklamní texty.  Vyhněte se také nejčastějším chybám na sociálních sítích.

Jako Social Media Specialist v Business Factory zodpovídám za tvorbu obsahu pro sociální sítě našich klientů. Coby kreativec rád kouzlím se slovíčky i grafikou. Baví mě realizace neotřelých nápadů a tvorba reklamy, která má smysl.

Komentáře