Instagram začal experimentovat s vývojem dalších prvků generativní umělé inteligence. Meta chce tuto technologii postupně integrovat do všech svých produktů.
Meta v posledním roce zaznamenala několik průlomů v oblasti generativní umělé inteligence. Mezi nimi bylo například použití generativní AI v reklamách na Facebooku a Instagramu.
Nyní chce tuto technologii posunout a využít ji pro další účely. Proto na Instagramu vyvíjí nové kreativní nástroje umělé inteligence pro běžné uživatele. Ty by se měly brzy objevit v kanálu příspěvků. Patří mezi ně:
Tvorba nálepek
Instagram pracuje na novém nástroji pro generativní AI tvorbu nálepek, které by bylo možné použít v příspěvcích a ve Stories. Tento nástroj by umožnil vytvářet vlastní grafiku na základě textových podnětů.
Nástroje pro vizuální úpravy
Instagram se také snaží zavést nástroje, které by v rámci procesu tvorby umožnily odstraňovat nebo nahrazovat prvky v nahraných obrázcích. V současné době se jedná o dva elementy.
Prvním je „AI štětec“, s nímž můžete nahradit části obrázku pomocí umělé inteligence a vyplnit mezery. Druhým je „restyle“, prostřednictvím kterého budete moci znovu vytvořit části obrázku pomocí textových pokynů.
Pokud tedy například chcete jiné pozadí obrázku, můžete přidat popis prostředí, které preferujete, a zároveň budete moci nahradit konkrétní prvky alternativami vytvořenými umělou inteligencí.
Chatbot
Instagram experimentuje také s AI chatbotem. Ten představuje nové konverzační uživatelské rozhraní zabudované do přímých zpráv. Tento nástroj by bylo možné „vyvolat“ i v rámci běžných vláken DM, a to skrze zadání @ai do chatovacího pole. Ptát se a získávat odpovědi byste tak mohli přímo v rámci streamu.
Shrnutí zprávy
Nechcete se obtěžovat čtením celých zpráv, které vám na Instagramu někdo poslal? Instagram testuje nástroj, který by shrnul přijaté zprávy, a ušetřil vám tak čas. S větším počtem interakcí na Instagramu, které přecházejí do DM, by se tento nástroj mohl velmi hodit.
Štítky
Kromě nástrojů pro tvorbu chce Instagram také zvýšit transparentnost obsahu generovaného umělou inteligencí pomocí nových štítků, které by vysvětlovaly, kdy byl obrázek pomocí AI vytvořen.
Obsah by byl tímto způsobem označen, pokud by vizuál vytvořily generativní nástroje umělé inteligence Mety. Meta bude také vyzývat tvůrce, aby tuto značku přidávali na příspěvky, které nahrávají z jiných nástrojů.
Instagram zatím neuvedl, kdy se tyto nástroje v aplikaci objeví. Ale vzhledem k rozšíření AI v poslední době lze očekávat, že brzy začlení ještě další funkce umělé inteligence.