Co dělat a nedělat na IGTV

14. 2. 2020Návody

O kanálu IGTV slyšíme za poslední dobu velmi často. Je to tím, že Facebook a Instagram intenzivně pracují na jeho modernizaci a stále v něm vidí velký potenciál, i když mnoho marketérů IGTV prorokuje brzký konec. V tomto článku si ukážeme tipy, jak s IGTV pracovat a čeho se naopak vyvarovat.

Důvodů, proč používat IGTV, je mnoho

  • Pokud jste tvůrci delšího video obsahu (do 60 minut) nebo používáte videa pro vaši firemní aktivitu, IGTV je ideálním místem pro vaši prezentaci.
  • Videa mají na Instagramu větší zaujetí než ostatní obsah.
  • Delší videa ve vašem IGTV kanálu zůstanou napořád. Nezmizí po 24 hodinách jako Stories.
  • Videa z IGTV můžete sdílet do Stories a i do feedu jako příspěvek. Díky tomuto křížovému sdílení můžete zvýšit jejich vizualizaci.
  • IGTV videa můžete přesdílet i na váš Facebook.
  • V IGTV můžete tvořit série videí a zasílat uživatelům upozornění na nové epizody.
  • IGTV vám umožní oslovit nejen stávající diváky, ale můžete přilákat i nové příznivce.
  • Navíc tato platforma nemá žádné technické omezení, stačí mít chytrý telefon a nápady.

Jaký obsah používat

Pokud si nevíte rady s tím, jaký obsah může být na IGTV populární, máme pro vás pár tipů:

  • Ukažte vaše produkty ve video prezentaci – jak fungují, jak se používají nebo jak se vyrábí. Potenciální zákazníci uvidí zboží v reálnější podobě.
  • Na IGTV můžete nahrávat videa z různých firemních akcí, cest, konferencí a veletrhů. Nebojte se vašim followerům ukázat více z vaší firemní kultury.
  • IGTV je vhodným prostředím pro tvorbu různých návodů a tutoriálů.
  • I odborné rozhovory nebo Q&A jsou ideálním obsahem pro IGTV.

Co na IGTV dělat

  • Videa nahrávejte ideálně ve formátu 9:16.
  • Na IGTV lze nahrávat vertikální i horizontální videa.
  • Nadpis videa je důležitý a pomůže vám zaujmout vaše publikum. Jeho vhodná délka je 18-20 znaků.
  • Pro popis videa používejte výstižná klíčová slova, která se budou vztahovat k tematice.
  • Do textu titulku a popisu videa IGTV můžete přidat relevantní hashtagy, stejně jako u běžného příspěvku na Instagramu.
  • Nezapomínejte na atraktivní úvodní fotografii, která vám pomůže publikum zaujmout.
  • Obsah IGTV videa lze křížově sdílet – jako příspěvek nebo Stories.
  • Snažte se tvořit videa, která jsou delší než 3 minuty.
  • Tvořte systematicky, aby si vaši diváci zvykli na pravidelný obsah.
  • Optimalizujte vaše videa i pro tiché prohlížení. Můžete do nich vložit titulky a divák se bude moci dívat na obsah i bez zvuku.

Čeho se na IGTV vyvarovat

  • Nesdílejte na IGTV obsah z jiných video platforem, pokud nebude vhodný pro IGTV formát.
  • Úvodní fotografie videa by měla být ve stejném stylu ostatních příspěvků, aby se nenarušila estetika vašeho feedu.
  • Nesdílejte stejný obsah do IGTV jako na Stories. Jedná se o dva rozlišné koncepty a mohlo by vám to uškodit.

S rostoucím video obsahem na internetu je čím dál obtížnější upoutat publikum. IGTV je pořád relativně novým a neokoukaným formátem, který v sobě skrývá mnoho příležitostí. Snažte se být kreativní a zaujměte diváka v prvních 5-15 sekundách. Ty rozhodují o tom, jestli obsah zhlédne celý.

Pokud chcete získat více inspirace, jak pracovat s IGTV, přečtěte si naše manuály Jak na IGTV kanál a Tipy pro úspěšný IGTV kanál.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře