Nový rok se blíží a mnoho expertů se vyjadřuje k tomu, jaké novinky a trendy nás na platformách Facebooku v roce 2020 čekají a jakým směrem se budou jeho nové nástroje pravděpodobně ubírat. Většina z předpovězených prognóz se ve 2019 vyplnila, a proto jsme se podívali na ty nejzajímavější pro následující rok.
- Propojení platforem – Na začátku roku 2019 Facebook informoval, že chce sloučit WhatsApp, Instagram Direct a Facebook Messenger. V propojování sociálních sítí podnikl během posledních dvou let mnoho kroků. Například provázal IGTV a Facebook Watch, sloučil Inbox doručené pošty pro Messenger a Instagram, spustil nativní přehrávání videí z Facebooku a Instagramu ve WhatsAppu nebo synchronizoval kontakty mezi Instagramem a Messengerem. Facebook bude i nadále pracovat na propojení svých platforem a také v roce 2020 se tedy můžeme těšit na novinky z této oblasti.
- Facebook Watch – Videa stále nabírají v rámci sociálních sítí na popularitě, a nejen proto se Facebook v roce 2019 velmi intenzivně zaměřil na vylepšování platformy Facebook Watch. V červnu uvedl, že Watch sleduje 720 milionů uživatelů měsíčně a 140 milionů denně. Experti předpovídají, že i v roce 2020 nás čeká mnoho novinek ve spojení s videi, televizí, Portalem a službou Watch. Pokud jste tvůrci nebo jsou vaše strategie postavené na videích, bedlivě nás sledujte, o všem důležitém vás budeme informovat.
- Facebook AR – V letošním roce jsme měli možnost zaznamenat velké množství novinek s rozšířenou realitou. I sám Mark Zuckerberg několikrát ve svých oficiálních prohlášeních uvedl, že v AR vidí velký potenciál budoucnosti, a proto do této oblasti Facebook investuje velké množství finančních prostředků. Jeho plánem je větší zapojení AR do reklamy a nabídnout tak inzerentům nový svět komercializace. S prvními vlaštovkami jsme se mohli setkat v prostředí Instagramu, kde dochází k propojení AR prvků s nákupy. Marketéři zbystřete, novinky můžeme čekat v tomto směru v roce 2020 na Facebooku i Instagramu.
- Facebook VR – I oblast virtuální reality je velice populární a Facebook v tomto roce provedl velké investice do vývoje svých vlastních produktů VR. Zde platí to samé jako v předešlém bodě. VR představuje pro Facebook velký potenciál, a proto nás zajisté čeká mnoho novinek i v tomto směru. Pokud se v problematice neorientujete, doporučujeme vám si přečíst náš článek VR technologie Facebooku.
- Kryptoměna a platby – Facebook před pár měsíci představil Libru, svou vlastní kryptoměnu, a chystá se na projektu nadále pracovat a zdokonalovat ho. V roce 2020 určitě uslyšíme i o vylepšení nového systému plateb Facebook Pay.
- IGTV – V tomto roce Instagram vyvinul hodně úsilí k tomu, aby vylepšil svou platformu videí IGTV. Začal testovat nový layout, propojil IGTV a Facebook Watch, zavedl možnost seriálů na IGTV, nahrávání horizontálních videí nebo náhledy IGTV do hlavního feedu. Instagram má s IGTV velké ambice, uvědomuje si popularitu video obsahu a někteří experti dokonce předpovídají, že IGTV v budoucnosti může strhnout velkou část televizních diváků a být propojená s TV technologiemi. Bude tomu tak? Nezbývá jen čekat a sledovat, jestli se prognózy během pár let vyplní. Jedno je ale jasné. V roce 2020 nás na IGTV čeká mnoho novinek.
- Aplikace Thread – Instagram několikrát uvedl, že popularita komunikace skrze soukromé zprávy na jeho platformě roste, a nedávno oznámil vývoj samostatné aplikace podobné Directu jménem Thread. Určitě se tak můžeme těšit i na vylepšení této aplikace.
- Video chat – Instagram představil možnost přidání hosta do live streamu pomocí rozdělené obrazovky a také možnost skupinového video hovoru v Directu. Experti předpovídají, že Instagram dříve nebo později zavede rozšíření těchto možností na více účastníků. Mimo to jsou skupinové hovory obecně velmi populární a u mladého publika mají velký úspěch.
- Skrytí liků – Skrytí likes na Instagramu určitě ovlivní celý proces spolupráce firem a influencerů. Ještě je stále otázkou, do jaké míry, ale určitě budeme tento trend sledovat. Máte nějaké tipy, jak se změní influencering v Čechách po této změně?
Facebook i Instagram
Další trendy a predikce se týkají obou sociálních sítí, Facebooku i Instagramu:
- Stories – Jaký kus cesty ušly příběhy na platformách Facebooku, je až neuvěřitelné. Jejich popularita vyskočila obrovskou rychlostí. Facebook neustále pracuje na vylepšování jejich funkcionalit, kde se snaží přinést uživatelům více zábavy a inzerentům více nástrojů k zaujetí potenciálních zákazníků. Takže zaručeně i v roce 2020 se můžeme těšit na mnoho inovací v oblasti Stories. Sledujte novinky a aplikujte je do vašich strategií!
- Prodej produktů – V roce 2019 nám Facebook představil mnoho novinek, které jsou zaměřené na prodej produktů na jeho platformách. Na Instagramu také testoval product launch reminder, nákupy s rozšířenou realitou nebo ve WhatsAppu zavedl katalog pro malé firmy. Svět e-commerce ve spojení se sociálními sítěmi představuje pro Facebook obrovský potenciál a v této sféře nás čeká hodně nového i v roce 2020.
- Chatboti a zákaznický servis – Chatboti se stali v roce 2019 nedílnou součástí zákaznického servisu. Algoritmy zvýšily jejich účinnost a jsou daleko propracovanější. Navíc jsou schopni prohledávat web a najít odpovědi, na které zákazníci ptají, nebo hovořit s více uživateli najednou. Chatboti jsou pro mnoho uživatelů ale stále velkou neznámou. Nejedná se o lehkou problematiku, existuje však mnoho technologií i specialistů, kteří vám s vhodným využitím pomohou. Pokud máte chatbota správně nastaveného, pomůže vám ušetřit mnoho času i nákladů. Prognózy ukazují, že v roce 2020 pro nás Facebook připraví mnoho nových nástrojů a řešení, které přispějí k vylepšení samotných chatbotů a zákaznického servisu.
Směr Facebooku a jeho platforem lze předpovědět i z jeho kroků v letošním roce. Které konkrétní nové nástroje nám ale přinese rok 2020, se určitě dozvíte včas na našich stránkách.